Om CCMT

1972 grundade min far, Lars-Ragnar Hellsten ISL – Institutet för Säljträning och Ledarutveckling. ISL byggde hela sin framgång på att ha träningar som hjälpte säljare och chefer att lyckas i sin roll och har hjälpt 1000-tals företag nationellt och internationellt att öka sin konkurrenskraft.
I slutet av 90-talet så tog man fram ett internt samordnings- och säljstödssystem – CMVW – Communication & Management via web.
Ett system som då var helt unikt byggt på alla de strukturer och system för att samordna verksamheter, kommunicera bättre internt och externt och målstyra säljorganisationen – dessutom var det molnbaserat. Det gick att räkna på en hand vilka system i världen som hade samma struktur och uppbyggnad, men det här systemet var enbart byggt för internt bruk.

Jag själv, Kristian Hellsten med över 25 års erfarenhet inom ISL av att bygga säljorganisationer, träna och utveckla säljare och hjälpt företag att nå sina mål, har tagit hjälp av riktigt duktiga IT-resurser, med det tidigare systemet som grundmall, byggt C-CRM, ett säljstödsystem som jag är helt övertygad om att ni kommer att tycka om.

Vi kan en säljares vardag, vi vet vad som krävs för att bli en bättre säljare och nå sina säljmål. Så om du vill som säljare ha ett system för en enklare säljvardag, få ett ökat genomslag och nå dina uppsatta mål, så erbjuder vi dig en attraktiv lösning.
Jag lovar – vi tål att jämföras med!

Vill du veta mer – ring eller maila oss så berättar vi gärna mer!

Kristian Hellsten
Grundare CCMT

Vision
Vår vision är att ge små och medelstora företag praktiska och användarvänliga verktyg för att utveckla kundrelationer, och för att samordna & målstyra sin verksamheter på ett enkelt sätt.
Vår vision är att erbjuda marknadens mest attraktiva system – som man både kan och vill använda direkt!

Varför heter systemet ”C”?
I alla år när vi jobbat med att utveckla säljfunktioner, så har vi märkt att allt bygger på mängden aktiviteter som säljaren gör, med vilken kvalitet och hur kontakten sker. Hur bra man är på att konkretisera, vidareutveckla kunderna och ha en god kontroll över sitt säljarbete.
När vi började översätta allt detta till engelska, så landade väldigt många ord på ”C”; concretize, close deals, contacts, customer-care, control, coordinate, communicate, contact paper…. ”C” står för allt detta !